21 Ocak 2015 Çarşamba

ÇOCUĞUN MANEVİ EĞİTİMİ ALLAH (c.c) NEREDE ?

Elif bu sene Allah nerede bizi görüyor mu? Peygamber Efendimiz Nerede ? Allah ne kadar büyük? Cennet Nerede ? Kabe içinde ne var ?
Bunun gibi sorular çok soruları oldu cevap vermeden önce hep arastırarak cevap vermeye çalıştım.
Yakın zamanda Ali Çankırılı 'nın çocuğun manevi egitimi adlı kitabını aldım ve cevaplarımda doğru olduğumu fakat yetersiz olduğumu farkettim.
Öncellikle çocuklarımıza asla cehennemden bahsetmemek gerekiyor.Allah inancı sevgiye dayalı olmalıdır. Allahın bütün canlılara karşı şefkatli olduğu özellikle küçük çocukları çok sevdiğini anlatmalı. Böylelikle çocuk Allah'ın büyüklüğünden korktuğu için değil sevgisini kaybetmemek için kötü şeyler yapmamaya çalışacaktır.
Elif 2.5 yaşında umreye gitti ve Kabe yi Medine yi ziyaret ederken çok mutlu ve huzurluydu. Ozaman bana sormadığı soruları şimdi soruyor. Kabe içinde cennet mi var ? Benim cevabım öncelikle Kabe bizim Kalbimiz gibi dünyanın kalbi Kabe dir.Oraya  insanlar dua etmeye Allaha teşekkür etmek için giderler. Yaptiklari hatalar icin af dilemeye orda çok mutlu olur insanlar Kabe Allahın evi bizi oraya davet eder.Örnek veriyorum; sen sevdiğin arkadaşlarını eve çağırıyorsun.Neden çünkü onu seviyorsun Allah (c.c) bizi çok seviyor evine çağırıyor .
Anlayabileceği  şekilde anlatmaya çalışıyorum.
Çocuklar ailelerini taklit eder dini eğitim için önce anne baba yapmalı ki çocukta beyninde o görüntü oluşsun. Elif Allah nerede sorusuna cevabım Allah heryerde ama biz  göremeyiz  kalbimizide göremeyiz, hissederiz attığını duyarız  ama içerde olduğuna inanırız, Allah'ı da göremeyiz ama hissederiz diye bir diyalog olmuştu. Sonra bu kitabı alınca daha iyi pekistirdik .
Kitaptan bir yazı;
"Çocuk :Anne neden Allah'ı göremiyoruz.
Anne: Gözlerimiz herşeyi görebilir mi?
Çocuk:Bilmem
Anne :Şu evin arkasını görebilirsin?
Çocuk:Hayır
Anne: Havada bulut varken Güneş'i görebilir miyiz?
Çocuk: Hayır
Anne: Ama havada bulut varken de biz Güneş 'in orada olduğunu biliyoruz , değil mi?
Çocuk: Evet
Anne: İçinde oturduğumuz bu ev kendi kendine olur mu ?
Çocuk: Olmaz
Anne:Yani evimizi yapanları görmesek de onu birilerinin yaptığını biliyoruz.
Çocuk: Evet
Anne :Bir ev kendi kendine olmayınca bu dünya , üzerindeki canlılar , güneş , ay ve yıldızlar kendi kendine olur mu?
Çocuk: Olmaz.
Anne : Onları kim yarattı , kim yaptı.
Çocuk:Allah
Anne:Aferin sen akıllı bir çocuksun. Demek Allah'ı görmesekde yaptığı büyük işlere bakarak varlığına inanırım. "
Bu kitabı kesinlikle almanızı tavsiye ediyorum.Çocuklar bizlere verilen emanetler en iyi şekilde yetiştirelim İnşaAllah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...