15 Mart 2015 Pazar

El Yapımı Sıvı Sabun

Evde sıvı sabun yapmak için kolları sıvadım. Geçen günlerde tv de ekolojik uzman tarifine göre uygulamaya çalıştık.Ellerimde alerji olduğu için doğal zeytinyağlı papatya karışımı olan  bir sabun elde ettim.

1 kalıp doğal sabun
1 litre su
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı gliserin donmasını engellemek adına
1 tatlı kaşığı bal
4,5 tane yeşil çay yaprağı

Tarif bu şekilde ama evde elimde olanlar ile yapmaya çalıştım çok ta iyi oldu.
1 kalıp sabunu rendeledim, kaynamış 1 litre suyu döktüm. 1 tatlı kaşığı bal ile zeytinyağı koyarak, 12 saat kadar bekletiyoruz.Eğer çok katı olduysa içine biraz daha sıcak su ekleyelim. Soğuyana kadar bekleyelim ve şişelere koyalım evde gliserin yoktu ama gliserin koyulursa daha iyi olur.
Güzelce elif ile deneyelim dedik.Yalnız çok köpürmüyor insanların aklında köpürmezse temizleme olmaz düşüncesi yer ettiğinden hiç merak etmeyin çokta güzel temizliyor.Diger sabunlar gibi ağır geçmeyen bir kokusu da ellerde kalmıyor.

Doğaya çevreye destek olalım.


Fatma Elif

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...